پاسخ به خبری که در سایت شیعه آنلاین منتشر شد!


تعداد بازدیدهای این مطلب : بازدید

در روز سه شنبه مورخ 25 رجب 1432در سایت خبری شیعه آنلاین گزارشی با کد خبر 18930 از سید رضا بحرالعلوم میردامادی در موضوع دشمن شناسی منتشر شد که در آن  نسبت به ساحت مقدس مرحوم حضرت حاج سیّدهاشم حداد و حضرت علاّمه آیت  ﺍﻟﻟﻪ حاج سیّد محمد حسینی حسینی طهرانی  رضوان ﺍﻟﻟﻪ تعالی علیهما  جسارت کرده و به ایشان تهمت  ادامه دهندگان تفکر  بنی امیه و یزیدیان را داده است !!!


پس از انتشار این خبر جمعی از فضلا و طلاب و سایر ارتمندان  به پاسخ گویی و اعتراض به مطلب منتشر شده پرداختند که بلا فاصله در سایت مذکور برخی از آنها قرار گرفت؛ از آنجا که متاسفانه هر از چندی افرادی جاهلاً یا عامداً دست به نشر این مطالب موهم می زنند و اذهان مردم را نسبت به عرفان و عرفاء بالله و فقهای راستین اسلام مشوّش میکنند، بر آن شدیم نکاتی مختصر و مفید را در خصوص دفع اتهام مذکور تقدیم صاحبان عقل و درایت قرار دهیم .

بسم ﺍﻟﻟﻪ الرحمن الرحیم


هنگامی که می خواستم نوشته خود را در اینجا منتقل کنم مراجعه مجددی به سایت شیعه آنلاین کردم و دیدم سایت مذکور مقاله جدیدی را با عنوان: جوابیه ای به یک مطلب؛ وصف کردن بزرگان به انحراف دور از شأن یک طلبه است (تاریخ یکشنبه اول شعبان المعظم سنة 1432 با کد خبر 18930 آورده است.

خواستم دیگر ادامه به نوشتن ندهم امّا دیدم تکرار مطالب حقِ بزرگان نه تنها تکراری نیست، بلکه  عند ذکر صالحین تنزل الرحمة، بنده هم گوشه ای از حلاوت و شیرینی دفاع از مکتب حق را نصیب خود خواهم کرد لذا به ذکر چند نکته مهم و ذکر برخی منابع اکتفا میکنم .



 چند نکتۀ مهم:

1ـ اعتقاد هر شخص  برای خودش محترم است و کسی متعرض آن نیست مادامی که اشتباهات آن شیوع پیدا نکند و باعث تشویش افکار عمومی نگردد در غیر این صورت وظیفه مقابلۀ با آن است.


2ـ نارحتی ما از درج مقالۀ مذکور صرفا به جهت عشق و علاقه به شخصیت علامه واستادشان حضرت حداد رضوان ﺍﻟﻟﻪ تعالی علیهما نیست، بلکه بخاطر مظلومیت مکتب شیعه است، که توسط اولیاء خدا و فقهای راستینِ عالم تشیّع مبانی آن کما هو حقه از مصادر اصیلش قران وسنة مطرح و تبیین شده است و امروزه عدّه ای بدون در نظر گرفتن آن بیانات و استدلالات منطقی و معارف الهی، با ظاهر ابزار دین به جنگ حقیقت دین که مسأله ولایت است رفته اند.


3ـ دائماً احتیاج نداریم متذکر شویم و بگوییم علامه در چه موقعیت و جایگاه علمی بوده اند، اساتید وقت خودشان چه تعریفاتی از ایشان نسبت به دیگران داشته اند، یا مثلاً مرحوم شهید مطهری رحمة ﺍﻟﻟﻪ علیه راجع به حضرت حداد فرموده بودند: این سید محیی (حیات بخش) است. چرا که بر این باوریم  ذره ای از موهبت پروردگار راه گشای انسان و مبیِّن مسیر صواب از ناصواب است، وآن موهبت عظمیٰ چیزی نیست جز عقل.


4ـ هرگاه توانستید بُرودت را از ثلج  و حرارت را از آتش بگیرید، می توانید این بزرگان را هم از مکتب شیعه  و اهل بیت جدا کنید، چنان حفظ  از حریم ولایت و امامت با خون و پوستشان عجین گشته  که جدا شدنی نیست. چنانچه خودشان فرموده اند: خدا شاهد است هر وقت چیزى نوشته‏ ام فقط عظمت اسلام و احقاق حق و دفاع از حقوق مظلوم و ارائه متن واقع بوده است و الله على ما نقول وکیل. کتاب وظیفه فرد مسلمان ص92


5ـ بزرگان همیشه درصدد پاسخگویی  به شبهات و سئوالات بوده اند و هیچ گاه از پاسخ دادن تفرع نرفته اند!  آیا قبل از پرداختن به مباحث دشمن شناسی با آنان مشورت کردید؟ و آیا پاسخ همۀ این اشکالات که در خود روح مجرّد و سایر کتب مثل اسرار ملکوت و اربعین داده شده بود مطالعه نکردید؟!


7ـ ادراکات و یافته های علمی هر شخصی در حکم ناموس اوست تا زمانی که خلاف آن ثابت نشود، و حفاظت از ناموس بر هر شخصِ با غیرتی واجب است، و ما ادعا نداریم همه چیز را می دانیم ولی نسبت به یافته ها و معتقدات خود مسئولیم لذا هر شخص به میزان فهم خود باید پاسخگو باشد و امید آن است بزرگان بار دیگر با بیان و قلم خود مواضع اشتباه را روشن و دفع شبه کنند.



خلاصه سیراشکالات صاحب مقاله  و من تبع ایشان:

1ـ ندانستن تعریف جامع برای ولایت تکوینیه و تشریعیه امام معصوم علیه السلام؛ وهمچنین عدم تعریف جامع انسان کامل.

2ـ عدم ادراک صحیح از معانی الفاظ:

عارف واصل، فناء، شوق، ابتهاج، شادی و مسرّت اهل بیت علیهم السلام، غفلت، در نزد عرفاء بالله و خلط کردن میان معانی لغوی و اصطلاحی و بالنتیجه مغالطه در کلام.

نداشتن ابزار صحیح  نقد: رعایت نکردن ادب سخن گفتن، تقطیع متن کتاب.

 3ـاستفاده از احساسات و عدم آگاهی عوام  نسبت به مبانی [خصوصاً عدم شناخت واقعی به حضرت مولانا علیه الرحمة] جهت رسیدن به مقاصد خود.

۴ـ [با در نظر داشتن سه مقدمه بالا] ایجاد شبهه به اینکه مفاد جمع کثیری از روایاتِ بُکاء بر سیدالشهداء علیه السلام منافی با فرمودۀ حضرت سید هاشم حداد رضوان الله تعالی علیه می باشد.

5_ [با در نظر گرفتن جمیع مقدمات مذکور] نتیجه گیری عجولانه و تهمت زدن جسورانه  العیاذ بالله به دور شدن مرحوم علامه و استادشان رضوان الله تعالی علیهما  از اهل بیت و قرار گرفتن در صف قتلۀ سید الشهداء علیهم السلام و ادامه دهندگان تفکر بنی امیّه و یزیدیان !!




منابعی برای اهل تحقیق و انصاف:

دانلود کتاب شریف روح مجرّد،  pdf(حجم:7.16 مگابایت)
دانلود کتاب اسرار ملکوت جلد دوم  pdf (حجم:3.52 مگابایت)
دانلود کتاب اربعین  
pdf (حجم:783 کیلوبایت)
دانلود کتاب لعمات الحسین علیه السلام pdf (حجم:1.7 مگابایت)
جهت تهیه مجموعه فلیم نفحات الآُنس اینجا کلیک کنید.